Sider

HL - keramik

HL - keramik
Keramik

mandag den 15. februar 2010

Forårsfad og -krus

Når foråret lader vente på sig kan man da altid tyvstarte med at lave lidt keramik i forårsfarver, som dette fad med tilhørende krus i vårgrøn og med kirsebærsfarvede blomster.
At dreje krus og kopper kan være lidt af en udfordring, når målet er at få dem så ens som mulig. Ofte vælger jeg da også at dreje et par ekstra og så udvælge de bedste. Sådan gik det også denne gang. Af de seks jeg drejede, fandt kun fire nåde for dommerens øje

Jeg er begyndt at lave flere ovale fade end jeg gjorde tidligere. Jeg kan godt li´formen og så er de på mange måder mere anvendelige.


5 kommentarer:

  1. Den lysegrønne farve er bare så fin.
    Og du har fuldstændig ret mht formen, jeg bruger mit ovale fad meget mere end de runde.

    SvarSlet
  2. Hvor er det fint og let i det - er ret vild med kopperne og så er de så gode til at holde på kulden eller varmen, sådan nogle..

    SvarSlet
  3. WOW , hvor er de smukke krusene og fadet , det er da lige før man ikke kan leve uden :-)

    SvarSlet
  4. Kom lige forbi din blog, hvor er det bare smukke ting du laver

    SvarSlet

Kommentarer er altid velkomne.