Sider

HL - keramik

HL - keramik
Keramik

onsdag den 23. november 2011

Raku.
Jeg holder meget af at fremstille ting der skal rakubrændes fordi man bliver udfordret til det yderste, hvis man vil opnå et bestemt resultat.
Formen kan man styre og rent teknisk også lære at lave en figur der kan tåle store temperatursvingninger uden at revne. Vanskeligere er det at styre processen med farver og krakeleringer. Men udfordringer udvikler og øvelse gør mester - jeg tror aldrig jeg bliver træt af at eksperimentere med lerets muligheder.
Klovnene er gamle kendinge - måske skulle jeg finde et par strikkede  nissehuer frem til deres skallede isser, når de nu skal med på julemarked. Uanset hvad tror jeg dog ikke de holder op med at sende et smil til alle der gider kaste et blik på dem.


Jeg har også fået fremstillet nogle huse, der tåler fyrfadslys og forsøgt mig med et par lågkrukker , hvor håndtaget er træ, der er fundet på stranden i sommers. Krukkerne kan bruges som vaser, men det kræver at der indsættes et plastbæger, da rakubrændte ting normalt ikke er helt vandttætte.

1 kommentar:

  1. Hedvig for pokker, sikke en masse fantastisk ting :) Hvor er jeg ked af, at jeg ikke kan komme til marked i weekenden. God fornøjelse med det :)

    SvarSlet

Kommentarer er altid velkomne.