Sider

HL - keramik

HL - keramik
Keramik

onsdag den 17. november 2010

Julemarkeder

Nu er det tid for julemarkeder - lige fra kæmpestore med over 100 stande til ganske små private med en enkelt eller få udstillere.
Jeg nyder at besøge disse markeder - går især efter de mere kreative stande, hvor jeg  fornemmer folk virkelig har lagt et stort arbejde bag  for at netop deres stand  skal tiltrække de besøgendes blikke. Det er en stor glæde og  inspirationskilde at se hvad kreative sjæle kan fremtrylle med deres hænder.
Jeg skal selv deltage i et lille marked i år og har længe været i gang med at producere ting, der skal udstilles.
Nogle af produkterne er nye  -andre er ting jeg bare synes hører med til et julemarked.
Jeg vil forsøge at tage nogle fotos og lægge ud på bloggen i takt med at jeg pakker tingene i papkasser. Bloggen har længe været lidt forsømt - men nu sker der altså noget igen.




Disse kræmmerhuse er ca 18 cm i længden. Det grønne til venstre er brændt i stentøj, mens de to andre er rakubrændte og fremstår derfor mere rustikke og med en masse små krakeleringer i glasuren.
Jeg har også lavet nogle få store kræmmerhuse ca. 23 cm lange, men keramik er jo tungt i sig selv og vægten er altid en faktor man skal være opmærksom på, når noget skal op og hænge.
Lidt hyben og en fyrrekvist gør underværker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer er altid velkomne.